Защо да изберем система за предпазване на клапаните

Пропан-бутанът и метанът са евтините горива на бъдещето. Цената им е по ниска от тази на бензина, не съдържат сяра и олово и намаляват замърсяването на околната среда. Te имат, обаче, един недостатък – тъй като са “сухо горящо гориво”, нямат смазочните свойства на бензина. Горивото влиза в горивната камера в газообразно състояние и поради това, че имат по-високо октаново число горивният процес се извършва при по-висока температура, подлагайки на по-високо напрежение горещите и сухи клапани и клапанни гнезда. Липсата на смазване на клапаните, в комбинация с високата температура на горене на пропан-бутана или метана, води до преждевременно износване и увреждане на клапаните и на клапанните легла.

Началните симптоми на процеса са постепенно увеличаваща се загуба на мощност, увеличена употреба на гориво и вредни емисии като се стига до ремонт на главата на автомобила или замяната и с нова. Ремонта е свързан с голям финансов разход, който се увеличава още повече ако счупен клапан повреди буталото или блока на цилиндъра.

За предотвратяване на горепосочените проблеми се налага използването на система за омасляване и предпазване на клапаните и клапанните легла.

Интелигентното решение е системата за смазване V-LUBE VALVE SAVER на немската компания HybridSupply LTD.

Течността V-LUBE VALVE SAVER ADDITIVE е високотемпературна смазка, специално разработена и сертифицирана за намаляване износването на клапаните и техните легла при автомобили задвижвани от пропан-бутан и метан. Тя почиства, смазва и създава защитен и охлаждащ слой между клапана и неговото легло като мощните почистващи качества дори ограничават натрупването на нагар в горните части
на цилиндъра.

Но защо точно V-LUBE системата за смазване?

v-lube

Защото:
1. не уврежда и не нарушава работата на катализаторите и ламбда сондите
2. не е обикновено смазващо масло или почистващо средство, а притежава и двете едновременно (почиства инжекторите и горивните системи и смазва горната част на цилиндъра)
3. значително намалява износването на всмукателните и изпусквателните клапани, и клапанните легла
4. намалява разхода на гориво
5. намалява вредните емисии
6. безопасен за употреба във всички автомобили (няма да увреди катализатора или ламбда сондата на вашия автомобил)
7. намалява температурата на двигателя
8. икономичен – само 100 мл са необходими за преход от 1000 км.

Тест направен на HONDA CRV 2008г. собственост на „Фобос“

Управителят на “Фобос” подложи на 4-годишен тест личния си автомобил (HONDA CR-V, модел 2008 г. с газов инжекцион Фобос). Газовият инжекцион е монтиран 600 км след закупуване на автомобила и първите 10 000 км е каран без система за предпазване на клапаните. Състоянието му беше проверено на 10 900 км. През времето, в което двигателя не е бил предпазван, хлабините на клапаните от 0.28 се бяха променили на 0.17, което е в пъти повече от допустимите стойности. След направена регулировка на клапаните беше монтиран електронен кит за смазване на клапаните Flashlube.
Следващата проверка беше направена на 30 300 км (20 000 км след монтажа на система за предпазване на клапаните) като хлабините на клапаните се бяха променили от 0.28 на 0.24 което е близо до референтните стойности на бензин. При последващите проверки, които бяха правени на всеки 20 000 км, не бяха забелязани повече от допустимите отклонения.
Края на 2011 г. системата за предпазване на клапани Flashlube е подменена с V-LUBE VALVE SAVER като луфтът в клапаните отново беше проверяван на всеки 20 000 км. Отново не бяха забелязани отклонения, луфтовете на клапаните бяха в границите от 0.25-0.23, което е съизмеримо с износването при работа на бензин.
Вземайки предвид извършения тест за 215 000 км, можем да се заключим, че системите за предпазване на клапаните, използващи оригинални консумативи, спират износването на изпускателните клапани

1 Коментар on Защо да изберем система за предпазване на клапаните

  1. Димитър Калицов // март 27, 2015 в 7:52 pm // Отговор

    Здравейте на всички.
    Откак се абонирах това е второто онлайн списание,което чета и повярвайте много ми е интересно.Карам само бензинови коли с монтирани газови уредби ,а последната е Санта фе с газов инжекцион-ЕМЕР.
    Странно по-горе пише че газта гори с по-висока температура,ноо навсякъде в нета пише ,че газта гори по-бавно от бензина и е по-ниско калорична,от което следва ,че тя не би трябвало да създава по-високотемпературни напрежения в цилиндрите.По-скоро големите бели около прегарянето на клапаните (изпускателните най-вече) се дължи на неизгоряла газ в този такт на двигателя и вкрая на такта при отваряне на изпускателния клапан все още неизгорялата газ хвърля пламък в колекторните тръби и така прегаря клапани ,гнезда,прегрява катализаторите (стават направо червени)по-бързо ги съсипва и най-важното е че именно тези от 10 до 20 процента от енергията не се усвоява като полезна (необходима за добрата динамика на автомобила) ,а заминава в атмосферата,като по пътя си прегаря клапани и гнезда ,скапва катализатори и гърнета-Въобще голям зян.
    А относно това омасляване на клапани според мен това по-скоро е за охлаждане на клапаните против прегаряне(прегарянето представлява допълнително натрупване на окиси по периферията на клапана,от които клапана вече не прилепва така перфектно в гнездото си и след време започва изтичане на компресия ,а от там се намаля цялото КПД и респективно динамиката на автомобила.)
    Колеги интересно решение е монтиране АВАНС процесор,който дава предварение на искрата(по-ранното и запалване) ,като по този начин се дава по-голямо време за пълното изгаряне на газта,така че в края на такта няма пламък през клапаните в колекторните тръби.
    Колеги,моите лични наблюдения са че за омасляване на клапаните говорят най-вече във форума на ХОНДА-явно в тяхната разработка на VITEK има някаква особеност при изгарянето в камерното пространство.
    ЖИВИ И ЗДРАВИ.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван

*